tetamu kehormat

Friday, March 1, 2013

Inilah pengajaran

Baru beberapa ari update pasal kuda besi aku, ari rabu malam, aku dah terkemalangan dengan beliau. Dalam kawasan asrama lak tu. Huhu.

Aku pun tak tau camna aku leh eksiden masa tu. Nak kata laju tak gak, 100km/j je (aku tipu). Tapi masa tu jalan berbatu kecik, kena lak lepas hujan. Tu la kot. Tak pun terlanggar lubang. Hehe. Tak tau la.

Takpe la. Aku anggap ni sebagai dugaan dari Allah. Dia nak bagi peringatan kat aku. Takpe aku redha. Nasib baik la malam tu ada insan baik hati sanggup berlari tolong aku. Walaupun lain bangsa dan agama. Lepas jatuh tu aku tak rasa sakit pun. Aku terkejut pastu tengok moto tumbang. Aku pi bangunkan moto, tengok ada pecah kat coverset sikit. Pastu yang tolong tadi tanya ada luka tak. Tengok kat siku, pergghh banyak darah. Tapak tangan, lutut ada gak. Dia tolong letak moto kat tempat parking, pastu gi umah warden. Aku suruh dia pi tolong letak moto dulu. Kalau tak arini tak pasal2 kena setel moto kena rantai lak.

Kemarin dah gi klinik, cuci luka lagi, dapat injection, dapat ubat. Beberapa ari ni aku rehat je la kat bilik. Moto pun tak jenguk lagi. Biar je la dulu.

Terima kasih la kat kawan2 yang sudi tolong aku. Cik adik aku pun terkejut bila aku bagitau malam tu. Hehehe. Risau abih dia. Tapi bak kata dia, jangan mengeluh. Ada hikmah disebalik sesuatu kejadian.

Alhamdulillah tak cedera teruk sangat. Setakat luka luaran. Tracksuit yang aku pakai masa kejadian, memang takleh nak selamatkan. Sikit lagi bleh potong untuk kain pengelap moto.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi membaca..
Sudi-sudikanlah follow dan komen..
Anda semua memang baik.. ^_^