tetamu kehormat

Tuesday, February 12, 2013

Windows hybrid shutdown

Sapa kata keter je bleh hybrid. PC pun dah ada istilah hybrid skang ni. Haha.

Hybrid shutdown @ Hybrid startup @ Fast startup @ Fast boot . . . dan sewaktu dengannya..

Semua ni teknologi baru yang diperkenalkan oleh Microsoft. Benda ni ada dalam Windows 8 yang baru tu haa. Yang skang ni aku still godek2 setting dan bermacam benda sebab nak tau apa yang baru.

Aku tengok kat internet ada gak yang tanya pasal laptop diorang bila shutdown macam tak fully shutdown. Laptop dah senyap, cooler/mouse masih aktif menyala. Aku pun memula alami benda ni. Awal2 tu aku fikir mungkin canggih sangat kot, takde apa2. Tapi lama2 aku risau lak sebab laptop tak fully shutdown. Semua connected device masih aktif. Apekehal?

Selepas beberapa usaha menggodek dan membaca, aku ada cara camna nak off 'kecanggihan' tersebut. Sonang yo.

Klik How to Turn Off Hybrid Shutdown.

English version

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi membaca..
Sudi-sudikanlah follow dan komen..
Anda semua memang baik.. ^_^