tetamu kehormat

Sunday, January 6, 2013

Permulaan 2013

Dah lepas menelaah sekeping roti canai diserikan lagi dengan secawan nescafe 3 in 1 yang dibancuh dengan penuh iltizam, at last dapat gak aku menembusi kekebalan benteng pertahanan wifi yang selama ini menjadi topik hangat dan buah mulut para pemimpin kanan parti tak-memiliki-broadband-sendiri nasional. Eh jap. Ingat tau jangan amalkan minum 3 in 1 walaupun ianya senang disediakan dan sedap ditelan. Ada la kesan tak baik beliau. Rajin2 la pegi dapur amir cawan, buh nescafe, buh gula, air panas, susu, gaul sehingga sebati dan masukkan ke dalam perut. Sekali sekala takpe.

Dah lama aku menanam cita-cita nak online tapi kekangan2 yang aku hadapi dah membantutkan impian murni tersebut. Alhamdulillah dah masuk tahun 2013. Bermula cabaran baru. Tahun ni dah start belajar pendidikan seni. Dulu memang dengan penuh yakin dan percaya aku tak suka psv sebab tangan aku lebih suka memegang tukul dan cangkul berbanding memegang berus lukisan dan pensel pelbagai B. Tapi takpe. Berkat sokongan dan dorongan Dato Dr Fadzilah Kamsah, aku anggap ni sebagai satu cabaran dan peluang aku untuk belajar seni. Mari melembutkan tangan yang keras ini. Korang caya tak beliau pernah bagi sokongan kat aku. Haha. Jangan tak percaya. Setiap minggu aku dapat kata-kata semangat dari beliau. Iye betul.

Awal2 sem ni kena la berjimat lagi. Elaun tak tau lagi bila nak dapat. Buat masa sekarang bila poket kering pandai2 la buat suara comel nak pinjam duit kat mak ayah. Walaupun tak bergaji besar, ayah aku still dapat jaga  family kitorang ngan baik. Kengkadang orang berpendapatan berpuluh ribu sebulan pun tak hidup bahagia. Alhamdulillah rezeki Allah tu pelbagai. Kalau bukan kesenangan, Allah bagi kebahagiaan.

Selagi assignment belum ada ni, hujung minggu memang untuk makan tidur je lah. Dah la cuti aku berjaya mengumpul lemak dek kerana kerajinan sedara mara aku menghidangkan daging lembu buat kenduri kawin. Aku lak tak tau lagi bila nak kawin. Haha. 

p/s: aku dapat kata semangat dan dorongan dari Dato Dr Fadzilah Kamsah bila duk depan tv tengok program beliau. beliau banyak bagi motivasi dan semangat untuk para penonton. hehehe

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi membaca..
Sudi-sudikanlah follow dan komen..
Anda semua memang baik.. ^_^