tetamu kehormat

Sunday, January 27, 2013

Khalifah - Sayangilah Aku

Sayangilah aku,
Walau sesaat itu cukup untukku,
Bisikkanlah aku,
Kata-kata cinta yang indah padaku.

Ooh, terimalah diriku hadir dalam hidup mu,
Walaupun ku tahu,
Aku dosa-dosa mu,
Itulah takdirku.

Kasihanilah aku,
Agar jelas cahaya di depan mataku,
Kau pandanglah aku,
Agar bisa kau selami hati kecilku.

Ohh, mungkinkah aku hanya,
Sesalan cintamu,
Terlanjur memanggilku dan terburu nafsu,
Lalu membunuhku.

Oh tuhan,
Tiada siapa yang tahu betapa deritanya aku,
Menahan sakit zahir dan batinku,
Tapi tetap ku lafazkan kalam suci dari nurani,
Ku unjukkan pada ilahi robbil izzati,
Semoga dosa-dosa ini diampuni.

Insan fahamilah diri ini,
Aku tak mengerti jika aku disakiti,
Kering air mata ini,
Tanpa disedari akhirnya terhenti,
Suara tangisan ini seketika didengari,
Kini tiada lagi.

Sayangilah aku,
Walau sesaat itu cukup untukku...


*Lagu ni berkenaan kes pembuangan bayi. Ni macam luahan hati bayi yang dah dibuang dengan kejam oleh orang2 yang takde perikemanusiaan. Aku suka ngan band ni. Banyak lagu yang lebih bersifat kerohanian walaupun rock. Hehe.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi membaca..
Sudi-sudikanlah follow dan komen..
Anda semua memang baik.. ^_^