tetamu kehormat

Saturday, April 28, 2012

Perangai kawan

Haha. Lepas satu, satu lagi kawan aku buat perangai. Yang sorang hal lain, yang sorang lagi hal lain. Bagus la. Depan aku memang baik. Memang dah nasib dia la. Nak berahsia ngan budak kongsi. Sket lagi kanSemua benda akan di'kongsi'.

Kat depan orang lain bukan main sedap mengata aku, kenakan aku, walaupun depan aku. Saje je nak menjatuhkan maruah. Pastu orang lain pun fikir benda tu betul. Fikir bukan2 tentang aku. Bagus!! Aku respek.

Kawan, sedar la sket dunia ni bukan ko yang punya. Muka je baik. Perangai hampeh.

Entah la. Nape la aku nak hangin sangat kat alam maya nih. Walaupun aku dah lepaskan kat tuan punya badan. Tak puas lagi nih. Takpe la. Sekadar renungan untuk para pembaca. Kalau nak pilih kawan, pilih dengan sebaiknya. Semua orang boleh jadi kawan, tapi beberapa orang je yang boleh jadi teman. Bila dah ramai kawan, bersedialah untuk menghadapi cabaran2 dalam persahabatan, macam aku. Alhamdulillah banyak dugaan dah aku tempuh, buat aku semakin cekal.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi membaca..
Sudi-sudikanlah follow dan komen..
Anda semua memang baik.. ^_^