tetamu kehormat

Friday, February 24, 2012

Persahabatan

Sahabat, kawan, rakan, teman. Sebutan memang berlainan. Tapi sama je harapan. Menemani kita dalam menempuh pelbagai dugaan dan cabaran dalam kehidupan.

Tak susah nak cari kawan. Yang susah adalah memilih kawan yang betul2 boleh menjadi teman dan sahabat. Ada orang tua pesan, jangan berkawan dengan bebudak nakal. Nanti kita pun terjebak ngan diorang. Ayah aku lak pesan, berkawan la dengan sapa pun. Berkawan dengan bebudak nakal pun takpe. Asalkan aku tak terikut2 ngan perangai diorang. Pilihlah kawan yang betul2 boleh membimbing kita ke arah kebaikan.

Bila dah berkawan, jaga la hati kawan tu. Ada yang dah kemaruk bercinta sampaikan kawan sendiri terabai. Lebih pentingkan gupren/boipren berbanding kawan. Ada lak yang lebih percayakan pasangan dia berbanding kawan sendiri.

Kalau ada yang memiliki kawan camtu, sabar je lah. Ada masa nanti dia sedar la kesilapan yang dia buat.

Jaga la hubungan persahabatan kita sebaik mungkin.

"Persahabatan itu umpama kaca.. Apabila jatuh ia akan pecah berderai.. Bila dicantumkan semula, ia tidaklah seindah asalnya"...."Sehebat mana pun 'gam gajah', ia tak kan mampu mencantumkan serpihan kaca ke bentuk asalnya"

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi membaca..
Sudi-sudikanlah follow dan komen..
Anda semua memang baik.. ^_^