tetamu kehormat

Thursday, October 27, 2011

SuperMak

26 Oktober 2011, 10.30 pagi.

"Hello.. Assalammualaikum mak."

"Waalaikumussalam. Ko gi mane tadi? Mak call tak angkat."

"Ngehehe.. Tido lagi mak."

"Astaghfirullahalazim.. Ni baru bangun ke?"

"Emm. Baru celik. Tengok ade miskol."

"Elok la baru bangun budak nih. Dah. Ko gi mandi. Dah mandi nanti baru call mak balik."

"Ok bos!"

***********************************************************************

27 Oktober 2011, 8.00 pagi


"Hello mak. Assalammualaikum."

"Waalaikumussalam. Baru bangun ke? Dah mandi blom?"

"Dah mak."

"Bagus. Ingatkan terbungkang lagi. Dah. Pasni gi blajar. Nanti jangan lupe makan."

"Hehe. Ijul ingat makan macam Ijul ingat mak."

"Iye la tu. Ni kalau dah setat merepek memang dah mandi ni. Gi blajar. Exam tak lame lagi."

"Ok mak. Sayang mak."

***********************************************************************

Demikianlah perbualan telefon seorang anak dan ibunya yang saling berjauhan. Hehe. Semalam aku kantoi bangun lambat. Mak aku bising. Kalau ayah aku tau, menjawab la aku. So, mak aku pesan semalam suruh aku call dia kalau dah bangun. Arini awal lak aku bangun. Esok? InsyaAllah. Ngeh3. Kalau hal ni memang mak aku kene layan aku macam budak kecik. Lalalalalalaaa.... I luv u mom..

*Aku tak suke tengok citer SuperMak sebab mak aku la SuperMak.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi membaca..
Sudi-sudikanlah follow dan komen..
Anda semua memang baik.. ^_^