tetamu kehormat

Sunday, October 9, 2011

Antaitel 2

Pengalaman mengajar aku mengenal erti kehidupan. Aku suke ngan hidup aku sekarang. Jauh di perantauan. Takde sedara mara. Datang kat sini ditemankan abang tersayang. Tu pun kejap je. Pastu aku dah setat ngan hidup aku sendiri. Kat sini la aku belajar camne nak cari kawan yang boleh dijadikan teman yang mampu menjadi seorang sahabat. Bukan senang.. Nape la bende ni takde masuk dalam syllabus kat sekolah eh? Hmmm...

Aku bersyukur sangat2 sebab aku bleh sesuaikan diri aku kat sini. Lagi2 bila aku bleh jumpa insan2 yang akhirnya jadi sahabat. Walaupun ade kawan yang sekadar kawan. Lagi teruk bila ada kawan yang transform jadik lawan. Nasib baik je tak sawan. Aku hadapi semua ngan sabar. Aku bersyukur jugak sebab dari kecik aku dianugerahkan sesuatu yang jarang ada kat manusia biasa macam aku. Walau apa pun aku terima dari kawan2, aku tetap sabar. Tak pernah nak marah. Aku berharap agar anugerah Allah ni berkekalan sampai bila2. Ada gak orang tanye. Nape la aku ni baik sangat. Takut nanti ada yang sampai pijak kepala. Aku paham sume tu. Tapi, aku ada sebab sendiri. Aku pun ada cara sendiri. Dijamin halal. Hehe.

Saje aku buat entri ni sebab nak luahkan apa yang terpendam dalam ati. Sekarang ni seorang sahabat aku sedang menghadapi cabaran getir dalam hidupnya. Aku harap dia dapat tempuhi dugaan Allah ni. Aku sedih bila terkenangkan nasib yang terpaksa dia ngan family hadapi sekarang. Hurrmmmm....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi membaca..
Sudi-sudikanlah follow dan komen..
Anda semua memang baik.. ^_^