tetamu kehormat

Wednesday, August 10, 2011

Buang tebiat

Baru je lepas setel satu lagi esaimen (assignment) yang nak di hantar minggu ni. Penat gile lah. Takde dah aku nak pikir bende lain minggu ni. Esaimen...esaimen...esaimen... Tu je la. Exception..waktu berbuka...hehe..

Arini baru je masuk ari ke 10 ramadhan. Tapi aku tengok kat media dah macam2 program ntuk raya..hahah.. Ilek laa. Tak tau sempat ke tak nak sambut raya nanti..hehe.. 

Tapi, best gak nak citer pasal raya nih.. Iye laa.. Sape tak kenal.. Kalau raya je, Sarawak, kek lapis. Sana sini dah jadi fofuler. Masuk Brunei lak.. Haaa same je la. Takde kek tak best la raya tuh. Asal datang je makcik2 beraya kat rumah, benda first diorang sentuh - KEK. Sentuh, makan je takpe. Ni ada lak yang nak berdialog pasal kek. Tak lain mangsa keadaan...mak aku la.. Ayah aku? Sori la nak jawab pasal kek. Aku? Anak bapak..

Biasa tuh,

"Rajin ko buat kek eh.."

"Kek apa ni? Lawanye.. Sedap.."

"Dari mana ko dapat resepi?" - haisshhhh.....

Kengkadang, yang kate rajin tu yang buat lagi banyak kat rumah dia. Aku ada gak sedara yang memang pandai + rajin buat kek.. Kalau dah mase raya bleh hidangkan 7-9 kek atas meja....sumpah rajin.. Tapi aku suke gak la gi umah dia. Bleh gak rase kek sedap2...free.....

Kengkawan tau kan kek lapis Sarawak yang sume orang kate sedap tuh... Sedap? Bleh laa.. Dia sedap pun coz gune bahan memahal.. Telur pun sampai 30 biji juz nak buat sebiji kek. Nak masak kene tunggu 7-8 jam. Nak paaki bahan pun cerewet. Tak main dah marjerin biasa. Planta? Euww...sowri.. Memang pakai yang taop brand la.. Golden Churn Butter...haha... Golden Churn???????
Kenal tak?

Sape2 yang rajin bace berita tu rasenye tau dah pasal benda ni.. JAKIM ngan JAIS dah keluarkan kenyataan.. Golden Churn Butter ada DNA babi.. Watda?????

Petikan Berita Harian, 3 Ogos 2011

Sebelum ni memang dah kecoh pasal hal ni. Kejap halal, kejap tak Tapi skang dah disahkan, HARAM. lagi la kecoh..haha... Kesian kat akak2 yang bisnes kek lapis tuh.. Beratus gak diorang rugi.. Ratus ke ribu? Maybe....

Aku pikir balik.. Dah brape banyak DNA kerbau pendek ni aku telan? Huhu...

Gambar hanya sekadar gambar...

*saje letak tajuk camtu..coz memang buang tebiat....hehe...babai~

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi membaca..
Sudi-sudikanlah follow dan komen..
Anda semua memang baik.. ^_^