tetamu kehormat

Saturday, July 23, 2011

Sedih

Rezeki, jodoh, ajal maut semua di tangan Allah.. Kita sebagai hamba haruslah bersedia menghadapi segalanya.. Apabila kembalinya seseorang hamba kepada penciptanya, ia mengingatkan kita tentang akhirat.. Kita mesti ingat bahawa setiap insan pasti akan mati.. Tidak ada yang akan kekal selain yang Maha Esa.. Dunia hanyalah sebuah persinggahan, tempat untuk kita menyediakan bekalan sebelum tibanya hari akhirat, yang akan kekal buat selamanya..

Sedang aku duk santai depan incik lappy, tetiba mak aku call.. Dia bagitau mak kawan aku baru je meninggal.. Terkejut lak.. Tak sangka kan... Tapi kalau dah ajal tu takleh nak kata apa lagi la.. Aku kesian ngan dia.. Dia rapat sangat ngan mak dia.. Aku pun tau coz family aku pun agak rapat ngan family dia.. Arwah mak dia memang baik.. Tak penah kacau orang.. Tak suka tabur fitnah.. Tak suka mengumpat.. Aku kenal arwah dengan rapat.. Sedih gak aku rasa.. Actually, arwah dah lama hidap kanser.. Tapi aku tau family dia masih takleh terima hakikat.. Takziah aku ucapkan buat family arwah, pakcik Raas, Daus, Paan.. Sabarlah kalian.. Redha lah dengan ketetuan-Nya.. Moga roh arwah ditempatkan dalam kalangan orang2 yang beriman.. Marilah kita sama2 sedekahkan Al-Fatihah buat arwah.. Walau apapun....arwah tetap dalam kenangan...sebahagian dari hidup aku.. Al-Fatihah......

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi membaca..
Sudi-sudikanlah follow dan komen..
Anda semua memang baik.. ^_^